Skip to main content
Til toppen

Som utstiller ønsker vi at du skal kunne fremme din bedrift og budskap på best mulig måte. Det er derfor viktig å gjøre seg opp om hvordan dere ønsker at standen skal se ut.
Er målet å profilere bedriften eller produktet, eller skape en møteplass? trenger du prøverom/bakrom? Hvordan inventar eller møbler er det som trengs? er det nødvendig med teppefliser for et mer behagelig grunnlag? Hvordan ønsker du å belyse din stand?


 

Messevegger:
Det er viktig å undersøke for om din stand kommer med vegg eller ikke. Våre ferdigstands er illustrert med vegg, og da er det lurt å undersøke med arrangør om dette er inkludert med din stand eller ikke før du bestiller utstyr til standen. 


Standtegning:
Det er viktig å sende inn skisse av standen som viser til hvordan dere ønsker at standen skal se ut.
For at våre montører skal forstå tegningen er det viktig med en målsatt tegning som viser retning (spesielt for stand uten vegg en øy-stand). Informative skisser bidrar til at det blir mindre misforståelser for hva som ønskes av dere. 
Tegneark her


 

MyStand:
Det er primærkontakten som har tilgang til MyStand og muligheten til å legge til eller endre informasjon om firmaet, som blir synlig i utstillerlisten på nettsiden. Du finner blant annet informasjon om bestilling av standutstyr, monterings- og demonteringstider, leveringsadresse, catering på stand og mye mer.

Som primærkontakt har du oversikten og administreringsmuligheter for: 
Brannerklæringsskjema
Legge til standpersonell
Administrere billetter
Hallkart
Reglementet



Meldeskjema:
Ved bruk av egne rigg, banner og vajer er det viktig å sende inn meldeskjema med informasjon om det som skal henges over stand. Dette er viktig for å avsjekke at medbrakt utstyr overholder kravene for å henges opp.
Begge skjemaer under fylles ut og sendes inn til service@novaspektrum (emne: messe | standnummer | bedrift).
*merk notice form og meldeskjema er det samme skjema, bare på to ulike språk (norsk og engelsk)

Meldeskjema (norsk)
Last ned
Installation of banners etc.
Last ned
Notice form (english)
Last ned


Tekniske frister:
Grafisk materiell må sendes raskest mulig etter bestilling, og senest 4 uker før åpning av messen. Filene sendes til service@novaspektrum.no. Det vi trenger er originalmateriell PDF til trykk. Se beskrivelse for uforming av grafisk materiell her: norsk og engelsk
Bestillinger som mottas etter bestillingsfrist blir belastet 25 % påslag. Ved 7 dager eller mindre til messestart kan vi ikke ta imot bestillingen. Andre produkter som plakater, foldere, hefter, kataloger etc. prises på forespørsel.


 

Servicesenteret (messeshop):
Ved montering er det mulig å oppsøke servicesenteret om du trenger utstyr eller ting til standen du har glemt å bestille.  
Servicesenteret ligger i Glassgaten til venstre ved inngang Hall C. 

Lagring av tomgods
Emballasje bestilles på servicesenteret i glassgaten. Tomgodset vil da bli hentet på standen din og returnert til standen igjen når messen stenger (demontering). Umerkede esker på din stand kvelden før åpning av messen, vil bli automatisk kastet av rengjøringspersonale.


 

Transport og Logistikk
Skal det sendes varer eller trykksaker til Nova Spektrum ser du hvordan du går frem her


 

Spisesteder og catering:
Det er mulig å bestille catering til stand under åpning av messe, og ved montering og demontering. 
Bestill catering her.

Under messen og ved montering/demontering har vi flere spisesteder og cafeer åpne på messeområdet, avhengig av hvor stor messen er.

Ønsker dere å spise lunsj eller middag i vårt nye restaurant Lillestrøm Lobby, kan dere booke bord her.
Her tilbyr vi gode smaksopplevelser i nordisk brasseristil, basert på høy kvalitet i råvarer og tilberedning. 


Parkering og varelevering:

Language
Min side